فواید برنج

آیا خوردن برنج برای بدن شما مفید است؟

آیا خوردن برنج برای شما مفید است؟ 10 مزیت شگفت انگیز خوردن برنج برای سلامتی بدن را باهم ببینیم.

بسیاری از ما می دانیم که خوردن برنج فواید متعددی دارد، اما چیزی که ممکن است اکثر ما ندانیم این است که این فواید دقیقاً چیست. اگرچه دانستن فواید دقیق برنج ممکن است دانش عمومی نباشد، اما یک چیز مسلم است: خوشمزه است! چه کسی خوردن برنج را دوست ندارد؟

برنج یک غذای اصلی عالی است و تقریباً با هر چیزی از جمله گوشت، سبزیجات و موارد دیگر قابل خوردن است! برای افرادی که سالم می خورند یا کسانی که صرفاً عاشق مصرف برنج با کیفیت بالا و پروتئین بالا هستند، گزینه و انخاب مناسبی است.

  1. 1. ضد التهاب طبیعی و بدون وجود هیچ گونه گلوتن

اگر که از حساسیت به گلوتن رنج می برید؟ برنج نه تنها خوشمزه است، بلکه بدون گلوتن نیز هست!آیا می دانستید که محبوب ترین غلات بدون گلوتن برنج است؟ این امر به ویژه برای افرادی که از بیماری سلیاک رنج می برند صادق است. برنج به عنوان یک ضد التهاب طبیعی برای بدن ما عمل می کند، که همیشه یک فایده بزرگ است.

اگر به گلوتن حساسیت دارید، می‌توانید بدون نگرانی برنج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. چرا که باعث می شود که هیچ گونه التهابی در روده شما را ایجاد نکند. مهم است که همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش التهاب در سراسر بدن خود باشیم و به همین دلیل است که برنج یک ویژگی عالی برای هر رژیم غذایی است.

  1. 2. سلامت سیستم عصبی را بهبود می بخشد

آیا سیستم عصبی شما نیاز به حمایت دارد؟ برنج کمک عالی است!

سیستم عصبی بدن ما برای عملکرد روان و عملکرد مناسب به استفاده از ویتامین های مختلف B بستگی دارد. انواع مختلفی از ویتامین های B به تولید انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند. انتقال دهنده های عصبی برای کمک به تنظیم فرآیندهای بیولوژیکی کار می کنند.

برنج منبع شگفت انگیزی از انواع ویتامین های گروه B است. از آنجایی که برنج سرشار از ویتامین های گروه B است، خوردن آن به بهبود سلامت سیستم عصبی شما کمک می کند.

 

  1. 3. منبع خوب انرژی

احساس خستگی و دویدن می کنید؟ یک پیمانه برنج قهوه ای یا سفید درست کنید و بخورید!

بدن ما برای عمل به عنوان سوخت مصرفی خود به مقدار مناسبی از کربوهیدرات ها متکی است. وقتی کربوهیدرات ها وارد سیستم ما می شوند، بدن ما برای تبدیل آن کربوهیدرات های خوب به انرژی کار می کند. اما کربوهیدرات های سالم موجود در برنج نه تنها برای تبدیل شدن به انرژی مفید هستند، بلکه همچنین به اطمینان از عملکرد صحیح مغز کمک می کند، زیرا مغز این منبع انرژی را می گیرد و از آن نیز استفاده می کند. سایر اجزای موجود در برنج مانند تمام مواد معدنی، ویتامین ها و موارد دیگر، همگی به افزایش فعالیت متابولیک برای تمام اندام های بدن کمک می کنند. با انجام این کار، بدن ما سطح انرژی خود را افزایش می دهد.

 

  1. 4. خواص ادرارآور و گوارشی: از یبوست جلوگیری می کند

خوردن برنج راهی مطمئن برای تنظیم سیستم گوارش شما است.

تنها در یک اونس سبوس برنج خام، 6 گرم فیبر وجود دارد. ترکیبات پر فیبر برنج برای کاهش یبوست و تنظیم سیستم گوارش ضروری است. برنج همچنین به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می کند که به دفع آب از بدن کمک می کند.

این برای کسانی که فشار خون بالا و سایر شرایط دارند مفید است. حذف آب از بدن به این معنی است که شما دفعات بیشتری ادرار می کنید، که به دفع اسید اوریک بدن کمک می کند و حتی به کاهش وزن کمک می کند! در عوض، کلیه های شما از مزایای آن بهره مند می شوند.

  1. 5. می تواند به کاهش خطرات سرطان کمک کند

آیا به دنبال راه هایی برای مبارزه با خطرات سرطان هستید؟ مصرف غذاهای پر فیبر مانند برنج به کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمک می کند!

خواص فیبر بالای برنج به هضم غذا و کاهش فشار خون کمک می کند. در مقابل، شما به طور کلی بدن سالم تری دارید. و حفظ یک دستگاه گوارش سالم به این معنی است که مواد زائد بدن برای مدت طولانی ننشیند.

 

با حفظ حرکت جریان، احتمال کمتری برای تعامل این ضایعات با سلول های سالم بدن وجود دارد. این برای مبارزه و پیشگیری از سرطان روده و سرطان روده بزرگ مفید است. اما برنج نبرد خود با سرطان را در همین جا به پایان نمی رساند.

برنج همچنین سرشار از ویتامین است. این ویتامین ها شامل آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C هستند. این ویتامین ها به خلاص شدن بدن از شر رادیکال های آزاد کمک می کنند.

 

  1. 6. از چاقی جلوگیری می کند

آیا در تلاش برای کاهش وزن بوده اید اما مطمئن نیستید که کدام غذاها به شما در انجام این کار کمک می کنند؟ به جز یک بشقاب برنج سالم نگاه نکنید!

از آنجایی که برنج دارای مقادیر کمی سدیم، چربی و کلسترول است، کمک بزرگی به کاهش چاقی می کند. سرشار از مواد مغذی است و تاثیر منفی قابل توجهی بر سلامتی افراد ندارد. البته سطوح بالای فیبر آن نیز به کاهش چاقی کمک می کند.

  1. 7. می توان برای مراقبت از پوست استفاده کرد

آیا به دنبال یک محصول طبیعی مراقبت از پوست هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ شاید تعجب کنید که بدانید برنج در واقع به عنوان یک محصول مراقبت از پوست عالی عمل می کند!

برنج برای مراقبت از پوست هم به صورت موضعی و هم با مصرف آن استفاده می شود. اگر به دنبال محلول موضعی هستید، می توانید برنج را به صورت پودر شده مصرف کنید و روی پوست بمالید. این محلول موضعی برای پوست های ملتهب عالی است زیرا پودر برنج به کاهش التهاب کمک می کند.

همچنین به صورت موضعی برای درمان سایر بیماری های پوستی نیز استفاده می شود. آب برنج راه دیگری برای استفاده از برنج به عنوان یک محلول موضعی برای مراقبت از پوست است. آب برنج برای خنک کردن پوست ملتهب استفاده می شود.

  1. 8. منبع خوب پروتئین

مصرف برنج با پروتئین بالا، چه سفید و چه قهوه ای، راه خوبی برای حفظ سطح پروتئین شما در شرایطی است که به طور مداوم ورزش می کنید یا از رژیم گیاهخواری پیروی می کنید. در 1/4 فنجان از این برنج قهوه ای خشک شده، 6 گرم پروتئین وجود دارد. و در 1/4 فنجان از این برنج سفید خشک 5 گرم پروتئین وجود دارد.

 

  1. 9. سلامت قلب را ارتقا می دهد

همانطور که قبلا ذکر شد، برنج یک ضد التهاب طبیعی است. خواص ضد التهابی آن به کاهش میزان رسوب پلاک های آترواسکلروتیک در داخل دیواره رگ های خونی کمک می کند. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی شدید مانند حملات قلبی یا سکته را کاهش می دهد.

اگرچه برنج قهوه ای و سفید هر دو دارای این فواید هستند، اما برنج قهوه ای مفیدتر است. این به دلیل برنج قهوه ای حاوی پوسته است، جایی که بیشتر مواد مغذی در آن یافت می شود. روغن سبوس برنج یکی دیگر از منابع عالی برای ارتقای سلامت قلب است.

روغن سبوس برنج سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد و در نهایت سلامت قلب و عروق را ارتقا می دهد.

  1. 10. سطح قند خون و فشار خون را کنترل می کند

کنترل فشار خون

برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند، مصرف برنج راه خوبی برای مبارزه با آن است. حاوی مقادیر بسیار کمی سدیم است. سدیم برای انقباض عروق و وریدهای بدن شناخته شده است.

کنترل قند خون

اما برنج همچنین در کاهش سطح قند خون نیز نقش دارد. هم برنج قهوه ای و هم برنج سفید به عنوان تنظیم کننده قند خون عمل می کنند، اما برنج قهوه ای بهترین انتخاب برای این مزیت است. از آنجایی که فیبر بیشتری در پوست برنج وجود دارد، برنج قهوه ای عملکرد بهتری در کاهش جذب گلوکز در بدن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.